Useiden tutkimusten mukaan kampanjoinnilla ei ole vaikutuksia ihmisten kulutustottumuksiin. Tiistaina lumiukkoja rakennettaessa käynnistettiin kuitenkin kampanja, jonka uskon olevan paras aikoihin. Se kohdistuu ensisijaisesti kansanedustajiin, sillä pyrkimyksenä on saada ilmastolaki voimaan. Laki, joka velvoittaisi viiden prosenttiyksikön päästövähennyksiin vuosittain. Iso-Britanniassa vastaava laki saatiin aikaan kampanjan ansiosta. Kyseessä on Polttava kysymys. Olen niin iloinen, että saan osaltani olla toteuttamassa sitä.

Tänään hymyilytti suuresti HS:n mielipidekirjoitukset nykyisen kertakäyttöisyyteen perustuvan pullonpalautusjärjestelmän järjettömyydestä ja siitä, että tarvitaan rangaistuksia, koska porkkanat eivät riitä kannustamaan ihmisiä ympäristöystävällisiin valintoihin. Ruuhkamaksut perkele! Pari viikkoa sitten Suomessakin toimintansa aloittaneet asvaltti-intiaanit ovat myös aivan loistava juttu! He tyhjentävät citymaastureiden renkaat ja jättävät viestin, jossa kerrotaan, miksi he sen tekivät. Tämä ei ole vahingontekoa, koska renkaita ei puhkota, ne vain tyhjennetään. Ihanaa, että ihmisillä on sisua!