Päivän Helsingin Sanomat kertoi Helsingin kaupungin panoksesta joukkoliikenteen parantamiseen. Kuutta poikittaislinjaa aiotaan parantaa ja linjatarjonta lisääntyy yhdellä poikittaislinjalla. Samalla arvolipun hintaa lasketaan, mutta kuljettajalta ostetun kertalipun hinta nousee 2,50 euroon.  

Poikittaislinjat tulevat täydentämään ja parantamaan Helsingin joukkoliikennettä hyvin. Vantaalla poikittaisliikenne on suorastaan surkeaa. Länsi-Vantaalta Itä-Vantaalle matkustamiseen kuluu helposti puolitoista tuntia ja useimmiten helpoin reitti on kulkea Helsingin keskustan kautta. On ymmärrettävää, ettei puolityhjiä busseja kannata ajattaa linjoilla, mutta kaupungin pitäisi myös Vantaalla subventoida entistä enemmän joukkoliikennettä. Vantaalla on tällä hetkellä pääkaupunkiseudun kalleimmat sisäisen liikenteen liput. Kilpailuttamisen kautta tuotantokustannuksia on saatu alemmaksi, mutta jotta lippujen hintoja saataisiin alemmaksi, on kaupungin panos välttämätön.

Helsingin päätös korottaa kuljettajalta ostetun lipun hintaa ei kannusta matkustajia tekemään yksittäisiä matkoja julkisilla. Jos joukkoliikenteen suosiota  halutaan lisätä, ei ratkaisu ole, että porkkanaa tarjotaan vain joukkoliikennettä käyttäville ja muut saavat osakseen keppiä. Muutosten tulee olla kaikille kannattavia, niin yksittäisillä matkoilla kuin säännöllisesti joukkoliikennettä käyttäville. Vantaalle tarvitaan selvästi nykyistä parempi poikittaisliikenne ja halvemmat lippujen hinnat.